קרב רב: כך תתנתקו מחברות הסלולר

אם יש דבר אחד שניתן להיות בטוחים לגביו, זה שלרוב המכריע של האנשים יש בשלוף מכשיר נייד, אליו הם מחוברים כמו אוויר לנשימה, ועל מנת להתחבר לכך תעצרו לתהות כיצד הייתם חשים לו הייתם מגלים בעבודה שהנייד נשכח במטבח? ואכן רוב הסיכויים שהייתם חשים מתוסכלים, ושלל הסברים לא יסיתו את העובדה שאנו דור שמשועבד לאותו מכשיר מלבני ורב משימתי. עם זאת, לצד העובדה שקשה למצוא אדם ללא מכשיר נייד (ואף מכשיר חכם), גם קשה למצוא אנשים שיהססו להחליף חברת סלולר, ולו ובזכות הרפורמה שעברה בשנת 2010 ושבזכותה אין שום קושי לדלג בין חברה אחת לשנייה, ואף מבלי שנצטרך להיפרד מהמספר הקבוע, פשוט כי הוא נודד ביחד עמנו לאן שרק נחליט. בכל זאת מבקשים עזרה? להלן כמה דגשים שיהפכו את המעבר לנוח במיוחד.

עברתם והתחרטתם? היזהרו!

קורה שאנשים מחליטים לעבור לחברה אחרת, פשוט כי נציגה של הוט מובייל הציעה טיעון משכנע וכלכלי, אך לאחר שהם מילאו את פרטי החשבון ולאחר שנשלח כרטיס סים, הם מחליטים בכל זאת להישאר בחברה הסלולרית הקיימת, ולו כי הם אינם מוכנים לשינויים. במקרים מעין אלו טוב לדעת שבהתאם לתקנות הגנת הצרכן אין שום בעיה עם כך, אך רק כל עוד העסקה מבוטלת בתוך שבועיים וכל עוד הסים שנשלח אינו הופעל או קודד.

עושים לכם חיים קשים?

קיבלתם החלטה שאתם עוברים לחברת פרטנר, אך החברה הנוכחית מחליטה לנסות לשנות את דעתכם, ועל כן מעבירה אתכם בין הנציגים, מציעה מבצעים לא רצויים, מבטיחה שתחזור אליכם (אך זה לא קורה) וכדומה. על מנת להימנע מכך טוב להכיר שבהחלט פשוט כיום לסגור את הפינה – להתנתק באופן מסודר וזריז מאחורי הקלעים, ופה אתם מוזמנים להכיר את אתר “נתק”. אתר זה מציע שירותי ניתוק בהתאם לחוק וזאת הוא עושה באמצעות שליחת פקס שמודיע על דבר הבקשה. נשמע מושלם? כל שעליכם לעשות זה למלא באתר מספר פרטים אישיים, לציין מאיזו חברה מבקשים להתנתק וזהו. האתר כבר יבצע עבורכם את העבודה “השחורה” ואתם תקבלו על כך הודעה ישירות למייל.

תשלום יחסי

עברתם חברה? תתחדשו, אך בו זמנית גם תבדקו שבחברה הקודמת התייחסו לבקשתכם כהלכה, משמע חשוב לבחון שהחיוב האחרון היה יחסי ולא מלא, כך שאם לצורך הדוגמה עזבתם את החברה בתחילת החודש, יש לוודא שלא יחייבו אותכם עבור כל החודש, וכך גם יש להתנהל אל מול החברה החדשה, וזאת בכדי שלא ייווצר מצב שבו משלמים כפול בחודש של המעבר. כמו כן, לצד העובדה שהפקידה שעל הקו הייתה מאוד נחמדה, עדיין ראוי לוודא שחברת הסלולר שעזבתם אינה ממשיכה לחייב בשוטף, ולו מתום לב.

השוואה

החלטתם שאתם עוברים חברת סלולר? עתה החליטו להיכן אתם מתניידים. כיצד בוחרים? משווים! האם זה אומר שיש לפנות זמן ולדבר עם שלל נציגים? ממש לא, אך זה כן אומר שרצוי להיעזר באתרים ייעודיים שכבר ערכו עבורכם את ההשוואה ואף זה אומר להתחיל לשאול מכרים וקרובי משפחה כמה הם משלמים ומה הם מקבלים בתמורה – קצת חוצפה ישראלית אף פעם לא מזיקה.

אחריות אישית

לסיום נציין שכיום חברת התקשורת מחויבת לנתק בתוך שלושה ימים מהיום שבו הוגשה הבקשה (או בתום 6 ימים בהנחה והבקשה נשלחה בדואר רשום), כך שהתפקיד שלכם הוא אך ורק לוודא שאכן דבר הבקשה הועבר כראוי. כמו כן, כאשר ממלאים את בקשת ההתנתקות, תוודאו שהשם מופיע בדיוק כפי שהוא מופיע בחשבונית, שציינתם כראוי פרטים ליצירת קשר ושרשמתם נכון את מספר ת”ז. כמו כן, נחדד שתמיד ניתן לבחור בין ניתוק דרך המייל, הטלפון או הפקס – בברכת ניתוק מוצלח!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *